Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

3 съвета от една от най-успешните крауфъндинг кампании

3 съвета от една от най-успешните крауфъндинг кампании
14.09.2017 boris

Преди близо десетлилетие Райан Грепър решава, че иска да прави ледени микс напитки по време на пикниците с приятели и близки. За тази цел той свързва блендер към двигателя на косачка за трева. Как той успява да създаде една от най-успешните краудфъндинг кампании на всички времена и да субере над 10 милиона долара за идеята си?

Машината за приготвяне на ледени напитки по време на пикници и други аутдор партита вдъхновява създаването на продукт, който към ден днешен е набрал най-много парични средства в Kickstarter. Това е най-яркият пример за това как едно просто решение на един общ проблем намира милиони долари инвестиция от тълпата.

Окрилен от находчивостта си, Грепър изобретява охладител с вграден блендер. Краудфъндинг кампанията му започва с начална цел да събере 50 000 долара, за да се започне производство на машината. Кампанията успява да събере 10,3 милиона долара и счупва предишния рекорд, поставен от смарт часовниците Pebble.

Най-впечатляващата част от историята на Грепър е, че същата кампания вече се е проваляла само шест месеца по-рано. Тогава той не успява да събере поставената цел от 125 000 долара. На пръв поглед между двете кампании няма разлика. Така че въпросът е наистина интересен: какво е повлияло към успеха на втората кампания? Как само за няколко месец Грепър успява да скочи от дъното на провала до върха на рекорда. Сайтът Enterpreneur.com се свързва с Грепър и успява лично от него да измъкне няколко съвета за това как се управлява чупеща рекорди кампания в Kickstarter.

А ето и тайната му формула:

1. Бъдете готови с напълно функциониращ прототип, който да покажете на снимки и видео.

Грепър прави версия на охладителя, когато за първи път прави кампания в Kickstarter. Но не успява да се справи с всички обещани функции. Например: присъствието на USB порт за п е било „далечна цел“, която ще бъде включена само при евентуален успех на кампанията и затова не е била заложена в прототипа. Към момента, в който пуска втората кампания, той вече е обновил прототипа с повече функционалности. Той споделя: „Визуалното представяне се оказа една от онези малки стъпки, за която съветвам хората да се постараят така, че потребителите да видят истинското лице на продукта, а не да разчитат на въображението си, за да гадаят какво представлява.“

2. Бъдете сигурни, че видеото ви ще бъде кратко и съсредоточено върху потребителя.

Грепър разглежда различни видео материали в страниците на краудфъндинг продукти, които са в една и съща категория с неговия охладител и анализира това, което му харесва; това, което не му харесва; това, което успява да привлече интереса му към продукт и това, което го отблъсва. На първо място и с най-голяма важност е видеото да бъде кратко – нямате право на много време -от 2.5минути до 3.5 минути най-много е ограничението, което е успял да измери Грепър.

Също така успешните видеоклипове не са нарцистични. Те са фокусирани върху потребителя. „Толкова много хора са фокусират върху характеристиките на продукта си и върху това как те самите са измислили идеята си. Всъщност фокусът трябва да е върху ползата, която вашия потребител ще извлече пряко от продукта. Как продуктът ще подобри живота им, ситуацията им, денят им?“ Това са думите на Грепър, който наема 17-годишен талант за направата на видеото.

3. Помислете за момента на стартиране на кампанията.

Да пуснеш краудфъндинг кампания за охладител през декември със сигурност е лоша преценка, според Грепър. Той е мислел, че пускането на кампания в разгара на празничното пазаруване може да помогне да постигне целта си, но всъщност се оказва, че един от най-студените месеци на годината е крайно неподходящ момент за привличане на потребителското внимание към охладител за напитки. Пускането на кампанията през лятото в случая дава много по-добри резултати.

Прочетете втора част с още 4 съвета от Раян Грепър за това как се прави успешна краудфъндинг кампания.

 

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*