Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Бъдещето на краудсорсинг системите

Бъдещето на краудсорсинг системите
14.07.2017 boris
Fund

Краудсорсингът е по-общо понятие от краудфундинга.  Чрез краудсорсинг се стига често до реализацията на нови бизнес иде, решение на социални проблеми, финансиране на нови продукти, преодоляване на природни бедствия и т.н.

Всеки ден има нови продукти и услуги, които чрез силата на тълпата постигат своите резултати. Както вече разказахме в предишната ни статия за историята на крауд финансирането, такова пораждащо се поведение на тълпите не е нищо ново – тълпата просто следва законите на природата.  Такова поведение се наблюдава навсякъде от колониите на мравките до големите градове с хората. Причината е, че всички сме свързани чрез мрежи – било то онлайн или офлайн и е естествено да се организираме самостоятелно в мрежите ни, за да създадем високи нива на йерархия.

В дигиталното пространство има три основни елемента, които задействат това поведение:

  1. Хиперсвързаност: достъпа ни до интернет и съответно един до друг се увеличава с голяма скорост. Свързваме се посредством мобилни телефони компютри, коли и часовници.
  2. Критична маса: всички сме постигнали повратна точка на онлайн свързаност. 2.4 милиарда души използват интернет всеки ден.
  3. Енергия: вече не консумираме инфомрация както през 90-те, сега правим колективни неща, а тези колективни дейности бързо намират отзвук в света.

Накъде ни води всичко това? В момента всяка една краудсорс система е създадена със специфична функция. Даваме няколко примера за такива системи и техните функции:

  • Kickstarter: финансиране
  • Wikipeda: знание
  • CrowdMap -колективно географско картографиране

Бъдещето е там, когато тези системи започнат да взаимодействат заедно в нещо, което бихме нарекли отворен бизнес процес, породен от краудсорсинг.

Пример за такъв отворен бизнес модел:

  1. Идентифициран е проблем.
  2. Разработват се потенциални решения на проблема.
  3. Най-доброто решение се разработва от тълпата.
  4. Тълпата финансира финалното решение.
  5. Решението се въвежда в действие чрез тълпата.
  6. Финалното решение се валидира чрез анализ от социалните медии.

Това е само хипотетичен процес, който може да бъде приложен за много различни случаи.

Какво трябва да направя аз?

  • Започни да експериментираш със своята тълпа. Ако не правиш нищо, за да провериш колективните настроения на твоите служители, клиенти и партньори, сега е моментът да започнеш. Не се нуждаеш от скъп софтуер, за да се възползваш от колективната интелигентност. Можеш да започнеш с инструменти като Фейсбук или Туитър.
  • Свържи краудсорс проектите си заедно. Ако вече правиш краудсорсинг на свой проект към определени хора, то започни да обмисляш начини да свържеш този процес с другите си краудсорс проекти.
  • Измервай, адаптирай и споделя опит. Докато експериментираш с нови начини да направиш промяна в твоята тълпа, измервай ефективността на инструментите, които използваш и начина, по който споделяш.

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*