Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Игра на краудфъндинг: нови 5 съвета за първите 3 дни от кампанията

Игра на краудфъндинг: нови 5 съвета за първите 3 дни от кампанията
19.09.2017 boris

Създаването на успешна краудфъндинг кампания не се изразява само в това да обявите вашата идея на правилната платформа. Има много повече неща за правене. Зад голяма част от успешните кампании стои добра промоционална стратегия. Краудфъндингът не се случва само в рамките на страницата на кампанията в определена платформа. Популяризирането на една кампания става също в социалните медии и изобщо навсякъде, където имате потенциални поддръжници на идеята си. Вашата задача е да ги откриете. Вече ви представихме пет съвета за първите три дни от вашата краудфъднинг кампания. Представяме ви още пет съвета, които ще ви помогнат да бъдете още по-готови за бързото достигане на вашите краудфъндинг цели.

1. Маркетинг на краудфъндинг кампанията

Нещата постоянно се променят в играта на краудфъндинг. Всеки дени стартират нови кампании – някои добри, а други – не чак толкова добри. Искате вашата камапния да е от добрите и да се отличи от останалите – разбира се. Сред морето от кампании, вие искате точно вашата да се нареди в първите три страници на Kickstarter или IndieGoGo. За да постигнете това, ще трябва да прочуте актуалните трендове в краудфъндинга. Има и други платформи, така е,  но споменатите две държат мнозинството от краудфъндинг поддръжници и активни краудфъндинг кампании. Затова можем спокойно да кажем, че Kickstarter и Indiegogo водят тенденциите за цялата индустрия и за тази цел съветите, които сме събрали са базирани на кампании, публикувани в тези платформи.

2. Съвети за краудфъндинг и използването на социални медии

Преди да представите нов продукт на краудфъндинг обществото, трябва да имате някакви последователи в социалните медии. Ако нямате никакви последователи, то може би е добра идея да заложите на скромен бюджет за реклама за набиране на последователи. Не забравяйте, че трябва да таргетирате хора, които биха имали интерес от вашата кампания. Платената реклама във фейсбук може да ви помогне да достигнете до поддръжници, които биха ви подкрепили. Как да задействате социалните медии във ваша полза?

При кампании без последователи

Ако нямате много последователи в социалните медии, можете да се обърнете към платформи като Gadget Flow или BackerClub и да използвате тяхната фен база, за да привлечете вниманието на голяма аудитория. Ако все пак държите да изградите фен базата си органично, то ще са ви необходими поне 2 месеца, за да привлечете първите си хиляди последователи. По-добре проявете търпение и спечелите необходимата публика в социалните канали, вместо да рискувате да стартирате първата седмица от кампанията с 0% финансиране. Това би било смъртоносно за вашата краудфъндинг кампания.

Кампания с последователи

Ако имате късмет, то вече имате значителен брой последователи в социалните медии. В такъв случай ще разполагате с много опции да привлечете интереса. Можете да обявите ограничен брой безплатни продукти и да мотивирате хората да се регистрират в играта и по този начин да оставят имейл контактите си. Конкурсите с генериране на съдържание са много тренди в социалните мрежи в момента. Например „Направи 30-секунден видеоклип, който показва как използваш продукта ни по забавен начин“. Този тип конкурси са чудесен и силен начин да стимулирате обществото и да доведете трафика в сайта си. Постове във фейсбук и туитър, които показват работа в екип върху краудфъндвания продукт също могат да ви бъдат много полезни.

3. Краудфъндинг реклама и PR съвети

Забелязвали ли сте, че при някои краудфъндинг кампании има надписи от типа „As Feature on TechCrunch, Inc., BusinessInsider, etc.”? Това трябва да ви сигнализира, че PR-а е важна част от всяка успешна краудфъндинг кампания. Свържете се с блогъри, инфлуънсъри, журналисти,  медии, които да пишат за проекта ви. С тяхна помощ можете веднага да постигнете успех, ако имате страхотна идея или продукт. В повече краудфъндинг случаи медиите се отнасят скептично. Особено ако говорим за кампании, които не са достигнали 100% от заложената финансова цел. Затова, когато говорим за маркетинг преди кампания, е най-добре просто да напишете имейл до медиите, които уважавате – да разкажете кратко и сбито за предстоящата краудфъндинг кампания. Това може да е достатъчно, за да се създаде някакъв вид ранен интерес в медиите, които да избухне при евентуално събиране на 100% от финансовата цел на кампанията.

Напишете прес съобщения за краудфъндинг кампанията

Официално съобщение до медиите в деня на стартиране на кампанията е един от най-ефективните начини да получите публичност и реклама. Услуги като CrowdNitro предлагат тази услуга за сума под $300 – на друго място обикновено няма как да откриете толкова ниска цена за такъв тип платени PR съобщения.

4. Първите три дни на краудфъндинг кампанията

В момента, в който краудфъндинг кампанията стартира, хората веднага ще ви подкрепят, ако наградите са добри. Ако в рамките на три дни няма никакви движения, то спрете кампанията и се върнете в етап планиране и обмисляте ново стартиране. Нека първите три дни от кампанията бъдат вашия приоритет, защото това са най-важните дни за привличане на внимание към краудфъндинг кампания.

5. Искате да засилите краудфъндинг кампанията?

Има няколко краудфъндинг компании, които могат да ви помогнат да засилите ефекта на вашата кампания. Те могат да ви предложат професионален дизайн за камания с графики, създаване на привлекателно видео, лого дизайн, уебсайт или лендинг страница.  Тези компании си имат разработени формули за успешни кампании.

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*