Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Какви са алтернативите на Kickstarter и Indiegogo?

Какви са алтернативите на Kickstarter и Indiegogo?
16.08.2017 boris
kickstarter indiegogo

Краудфъндингът е изкусителен начин да се наберат средства и да се създаде шум за ново предприемаческо начинание. Днес това понятие почти се е сдобило със свой синоним и това е Kickstarter. Kickstarter e сред популярните платформи , но освен нея има и други краудфъндинг сайтове, които си струват да се прегледат преди да стартираш своя кампания. Има няколко фактора, които трябва да те водя в избора на плaтформа за краудфъндинг:

  • Какъв тип поддръжа отчакваш от страна на платформата?
  • Към нишова аудитория ли се стремиш или към масовата аудитория?
  • Склонен ли си да делиш печалбите, за да успееш да вдигнеш проекта си?

След като си отговориш на тези въпроси, можеш да разгледаш и Kickstarter алтернативите.

Kickstarter vs. Indiegogo – Кока кола срещу Пепси

Предприемачите, които се интересуват от стандартни краудфъндинг платформи, които предлагат различни условия от Kickstarter в общия случай залагат доверието си в Indiegogo. Сравненията между двете платформи напомнят на сравненията между Кока Кола и Пепси, твърди Джо ЛеМей, който е основател на компания, която е движела кампании в рамките и на двете платформи.

Основите са сходни: Indiegogo взима 5 процента такса за ползване на платформата, както и 3 процента такса за обработка на плащанията и допълнителни 30 цента при обработване на плащане от кредитна карта от трета страна. В Kickstarter, ако проектът ти е успешно финансиран, биваш таксуван от 5 процента такса за ползване на платформа, както и с такса обработка от 3% до 5%.

Разбира се, има и някои ключови разлики

За разлика от Kickstarter, Indiegogo не изисква да имаш кандидатура за стартиране на кампания или някакъв друг процес за одобрение. Докато при Kickstarter можеш да разполагаш с набраните пари, само ако кампанията е успешна. С Indiegogo имаш две опции: flexible funding опцията ти позволява да запазиш всички набрани пари, независимо дали си изпълнил заложената цел, докато fixed funding опцията има специфични цели, които трябва да бъдат изпълнени. Indiegogo препоръчват втората опция като добър избор за проекти, които изискват определено финансиране, за да се започне производство.

Според ЛеМей Kickstarter има по-голяма общност. Трудно е да се прави сравнение между двете платформи, техния размер и успеваемостта на кампаниите, тъй като данните са различни. По определени метрики, обаче, Kickstarter е по-голямата платформа, защото е стартирала през 2009 г. и участниците в кампаниите й са инвестирали 3.2 милиарда долара в проекти. Броят на проектите надвишава 360 000. За сравнение, Indiegogo има кампании, които са събрали над 1 милиард долара общо от старта на платформата през 2008 г. Над 275 000 кампании са стартираните кампании в Indiegogo.

Размерът на платформата със сигурност играе роля при избора. Процесът за одобрение на Kickstarter, от една страна, дава увереност на авторите на кампаниите, че проектът им е готов за стартиране. От друга страна, Indiegogo предлагат повече стойност от гледна точка на промотиране на кампании, това твърди ЛеМей. В допълнение към всичко това Indiegogo предлага повече инструменти за маркетинг и анализиране – както преди пускането на кампанията, така и след финала й.

Краудфъндинг по категория: да намериш своята аудитория

Kickstarter и Indiegogo са много предпочитани платформи за набиране на финанси за всякакви продукти, но има и други платформи, които обаче се отличават с това, че са съсредоточени в определени индустрии или категории от продукти.

MedStartr, например, е краудфъндинг платформа за иновации, свързани със здравоопазването. Чрез комбинация от събития, ментори, промоции и други услуги в сектора на здравеопазването, Medstartr твърди, че има успеваемост в сектора, която е около 7 пъти по-голяма от средната успеваемост в други сайтове.

Barnraiser e платформа за здравословни и устойчиви хранителни продукти. Платформата отчита 65% успеваемост в подпомагането на малки фермери и хранителни производители да се свържат с милиони хора, търсещи здравословния начин на живот.

Платформата Patreon цели да свързва създатели на съдържание.

Преди да стартираш твоята кампания, ще бъде полезно да проучиш различията между двете популярни платформи – Kickstarter и Indiegogo и техните конкуренти. Тази статия е добра отправна точка за такъв тип проучване. В случай, че можеш да споделиш още нещо полезно с твоя опит, можеш да го направиш като коментар под статията.

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*