Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Краудсорсинг – плюсове и минуси за бизнеса

Краудсорсинг – плюсове и минуси за бизнеса
10.08.2017 boris
Crowdsourcing open innovation

Краудсорсинг – полезно ли ще е за моят бизнес, ако финансирам проект по този начин? Независимо дали говорим за стартъп, средна по размер фирма или голяма компания – има всякакви примери за прилагането на краудсорсинг. Благодарение на дигитализацията миксът между краудсорсинг и аутсорсинг предлага много възможности, но и няколко минуса.

Когато говорим за плюсове и минуси на краудсорсинга е неизбежно да говорим и за миналото. Какво е било положението преди дигиталната революция?

Това да попиташ хората за мнението ми относно идея за продукт е било трудно и скъпо начинание преди дигиталната революция. Дефинирането на таргет групи, събирането на телефонни номера, правенето на телефонни обаждания, воденето на документация, анализирането, обработката на данни – всичко това е струвало много пари и е отнемало много време.

Предимства на краудсорсинга

1. Краудсорсингът предлага голяма възможност за успех

Маркетинговите проучвания са фундаментални за всеки продукт и технология. Предлагайки отворена иновация, получавате ценна обратна връзка от тълпата. Дигиталните краудсорсинг платформи гарантират, че хората ще могат да работят върху вашия проект по всяко време и по всяко място. Голямо предимство!

2. Краудсорсингът пести време и пари

Обикновено излиза много скъпо да накарате някой да работи за вас. Но когато събирате хора дигитално, излиза по-евтино. Ако мотивирате добре таргет групата си, можете да намалите разходите на време, финанси и организация.

3. Изграждате потребителски контакт, събирате данни

Проектите на принципа на отворената иновация привличат вниманието на потенциалните потребители. Това може да има позитивен ефект върху бъдещите решения за покупка. В същото време бизнесът събира полезни данни от таргет група, с която може да взаимодейства и в бъдеще.

4. Можете да намерите нови служители или бранд посланици

Ако успеете да създадете достатъчно ентусиазъм за краудсорсинг проектите си, участниците в тях могат да се превърнат в посланици на марката. Например: ако раздадете тениски с логото на вашия бранд на краудсорсинг участниците, те могат да ги носят и по този начин да допринасят за вашия бранд. Също така можете да откриете и нови служители – например можете да предложите покана за интервю на участниците в краудсорсинг проекта като част от наградата за активността им.

Минуси на краудсорсинга

Когато се използва правилно, отворената иновация предлага само предимства. Това сочи опитът. Възниква въпросът: какви тогава са минусите на краудсорсингът? Може би „минус“ е силно казано, но определено има рискове. Ето какви са те:

1. Опасност от манипулация

Използването на платформи за отворена иновация намалява риска за манипулация върху един продукт, защото тези платформи работят с квалифицирани общества. Но ако това не е така, е много възможно конкуренти на бизнеса да окажат негативно влияние върху проект като дадат фалшива обратна връзка.
Например: ако използват Фейсбук, за да сондирате мнения относно даде продукт и да дадете право на гласуване от страна на хората, то ще бъде лесно да се манипулират резултатите.

2. Риск да навредите на имиджа си

Ако чрез краудсорсинг представяте проект, който не е иновативен, както е обявен, можете да навредите на имиджа си. Същото важи и ако подхождате непрофесионално към управлението на проекта. Краудсорсингът не е 100% предвидим, но трябва да сте подготвени за всякакви проблеми. Ако имате опитен партньор, ще намалите този риск.

Практични съвети за краудсорсинг

За да сте сигурни, че краудсорсинг проектите ви ще успеят, сме подготвили няколко съвета, които опитът сочи, че могат да бъдат полезни.

1. Мотивирайте тълпата по правилния начин

Има много мотивирани участниците в краудсорсинг проекти, които не се интересуват от финансово или материално възнаграждение. Особено когато става дума за проекти със социална насоченост. Но не всичките ви партньори ще бъдат такива. Затова трябва да помислите за подходяща награда.

Например: ако обявите награда за най-старателните участници, можете да подобрите общото ниво на обратната връзка.

2. Работете прозрачно

Добрата комуникационна стратегия е важна за краудсорсинга. Информирайте участниците във вашия проект за стъпките, които трябва да изминат и комуникирайте с тях като с равни. Важно е да не карате участниците да се чувстват като „използвани“.

3. Разглеждайте всяка обратна връзка

Маркетинговите проучвания могат да ви разочароват, ако сте свикнали да слушате само похвали за идеите и продуктите ви. Ако 95% от респондентите са скептични или критични, трябва да обмислите радикални промени. По-добре да вземете това решение на по-ранен етап, отколкото на по-късен.

4. Осъществявайте контакти с по-квалифицирани автори на обратна връзка

Не всяка обратна връзка ще ви бъде полезна. Но във всеки проект има участници, които ще ви впечатлят с аналитичните си умения и професионалния си опит. Свържете се с тези експерти и ги използвайте и в бъдеще. В тяхно лице можете да откриете бранд посланик или бъдещ служител дори.
Не сте се възползвали досега от отворената иновация като краудсорсинг възможност? Има много платформи, които могат да ви предложат взаимодействие с опитни и мотивирани общества, както и защита на данните и анализ.

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*