Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Научните доказателства зад успешните краудфъндинг кампании

Научните доказателства зад успешните краудфъндинг кампании
19.09.2017 boris

Научните изследователи Фердинанд Тайс и Майкъл Весел се посвещават в рамките на една година на изучаването на краудфъднинг кампании. Чрез проучването си стигат до научни доказателства до много твърдения, които преди това са били само спекулации. Те проследяват 6340 проекта, набиращи финансиране и ги наблюдават по време на цялата си кампания. Изследователите правят различни открития за поведението в платформите и най-вече за общите неща между успешните кампании. Което означава, че на теория можем да разчитаме на доказателства от науката, благодарение на които да бъдем по-успешни в краудфъндването и да правим повече пари.

Двойката учени освен всичко това, затвърждава и монументалната роля на социалните медии в краудфъндинг кампаниите. След анализиране на Фейсбук и Туитър публикации, свързани с кампании, те правят заключението, че дигиталната версия на предаването на информация „от уста на уста“ е от решаващо значение за успеха на краудфъндинг кампаниите, както и че вълната от социална ангажираност ще достави устойчива подкрепа за кампанията. Според заключенията им ползването на всички социални медии е от плюс за една кампания, но Фейсбук има значително по-голямо влияние от Туитър.

Според Весел „Препоръките разчитат на доверието и това е най-осезаемо във Фейсбук заради по-близките социални връзки между фейсбук потребителите“. Фейсбук приятелите е по-вероятно да има лични взаимоотношение, докато Туитър последователите се славят с повече анонимност в ролята си на „киберприятел“. Затова фейсбук публикациите вдъхват повече доверие на потребителя.

В основата си проучването включва сравнение между два краудфъндинг гиганта – Kickstarter и IndieGoGo. Тайс и Весел стигат до откритието, че средното дарение в Kickstarter е по-високо от средното дарение в IndieGoGo заради фиксираната политика на финансиране (в случая с Kickstarter краудфъндърите не получават пари, ако кампанията не е успешна) и съответно заради гъвкавата политика на IndieGoGo (където краудфъндърите си получават всички събрани пари, без значение дали кампанията е покрила целта). Това е съвсем логическо заключение, защото поддръжниците се чувстват по-сигурни, когато знаят, че парите им ще бъдат изхарчени, само ако целите на проекта бъдат изпълнени.

Интересното откритие на кампанията е, че началото й е ключово за нейният успех. Нещо, за което вече сме писали обстоен материал със съвети за първите три дни на краудфъндинг кампанията. Весел твърди, че: „Три-четвърти от кампаниите, които набират една-четвърт от финансовата си цел през първата седмица от обявяването им, ще успеят да наберат крайната си цел. Само 10% от кампаниите, които не успяват да покрият този норматив през първата седмица завършват с успех.“ Това означава, че без значение колко привлекателно е видеото на кампанията или постовете в социалните медии, ако не успеят да привлекат около четвърт от финансовата си цел през първата седмица, шансът да се провалят е 90%.

Изследователите правят и някои забележителни по-генерални заключение за краудфъндинг кампаниите. В цялостен план кампаниите с творчески характер (кампании за музика, филми или фотографски проекти) често се справят по-добре, защото хората са по-склонни да прикачат такива проекти към онлайн репутацията си – особено чрез социалните медии. Проектите от обществена значимост, от друга страна, често срещат апатия, защото потребителите не се чувстват пряко ангажирани да допринасят. Това не означава, че другите типове кампании се справят зле, а само че има тренд по-креативните кампании да са с повече успех спрямо други категории.

Други от откритията на изследването са компонентите, които имат позитивно влияние върху краудфъндинг кампаниите – например социалните контакти на създателя на кампанията, избор на правилната платформа, интегриране на видео в описанието, чести ъпдейти, интегриране на социални медии, насърчаване на поддръжниците да допринасят към информационната кампания в социалните медии и т.н. Негативните ефекти включват: правописни грешки в описанието на проекта, ниски финансови цели. Най-добрият вариант за вас като краудфъндър предполага да интегрирате всички позитивни фактори във вашата кампания.

Тайс и Весел са част от изследователски университет в Германия. След завършване на проучването си, те публикуват резултатите си в статия, написана на немски език. В момента завършват докторантура с фокус върху краудфъндинг и вярват, че занапред няма да ограничават изследванията си само в сферата на груповото финансиране.

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*