
Индустрията на краудфъндинга през 2013 г. набира общо 5.1 милиарда долара, през 2014 г. ръстът скача до 16 милиарда, а през следващите години се очаква още повече растеж. Един от въпросите е как да се възползваме от ръста в тези цифри? За тази цел, в допълнение към предната ни статия за 3 тайни за успешен краудфъднинг, добавихме още 2 бонус тайни, които споделят най-успешните краудфъндинг кампании.
Тайна №4: Изградете устойчиво общество и често информирайте
Най-голямата полза, която можете да пожънете от краудфъндинг кампаниите не са парите, колкото и изненадващо да звучи, а обществото от поддръжници, което ще създадете по време на кампанията. Това са хора, които ще станат вашия посланици, когато проектът ви се превърне в истински бизнес и най-вероятно ще ви помогнат да реализирате идеята си, затова ги ценете.
Успешните краудфъндъри разбират добре колко са важни първите им поддръжници и се интересуват от това да изразяват благодарността си към тях. Те разбират, че поддръжниците са вложили средства, защото се интересуват от идеята и искат да бъдат в час с новините около развитието й. Затова поддръжниците ви трябва винаги да са първите, които да научават за новости, идеи, прогрес. Ъпдейтването с новини и поддържането на лично отношение държи вашия проект в полезрението на поддръжниците ви. По този начин винаги ще имате общество от хора, които ви подкрепят.
Тайна №5 Не искайте директно пари и не се молете за това!
Успешните кампании не използват краудфъндинг платформите като възможност за реклама, правене на бизнес предложения или просене на пари. Читателите на тези сайтове също не се възприемат в тази роля. Те просто искат да бъдат част от идеи, които ще определят бъдещето. Те искат да помогнат на следващия Pebble часовник, а не да се информират за промоционални намаления на разни продукти. Дори и да ви звучи противоречиво, е факт, че най-успешните кампании не са насочени към директното искане за пари. Те доказват, че са отдадени на нещо повече от 20-доларово дарение. Те са отдадени на изграждането на общество, на предаването на ентусиазма към идеята и към получаването на ценна обратна връзка – това е основното, което привлича поддръжниците им.
Тази концепция е пряко свързана с тона на вашата кампания. Важно е да не звучите като бизнесмен пред инвеститори, но също така не трябва да и да звучите като просяк, който се чуди как да събере пари. Добрите краудфъндъри се обръщат към читателите с дружелюбен тон, сякаш говорят на приятел, и предават своя ентусиазъм и изграждат връзка.
Готови сте със списъка от тайни, които ви обещахме. 5 тайни, които най-успешните краудфъднинг кампании споделят. Честито краудфъндване!
Виж и статията с трите тайни за успешна краудфъндинг кампания.