Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Още 4 нови съвета за успешна кампания в краудфъндинг сайтове

Още 4 нови съвета за успешна кампания в краудфъндинг сайтове
15.09.2017 boris
краудфъндинг сайтове

Преди близо десетлилетие Райан Грепър решава, че иска да прави ледени микс напитки по време на пикниците с приятели и близки. За тази цел той свързва блендер към двигателя на косачка за трева. Как той успява да създаде една от най-успешните краудфъндинг кампании на всички времена и да субере над 10 милиона долара за идеята си?

Машината за приготвяне на ледени напитки по време на пикници и други аутдор партита вдъхновява създаването на продукт, който към ден днешен е набрал най-много парични средства в Kickstarter. Това е най-яркият пример за това как едно просто решение на един общ проблем намира милиони долари инвестиция от тълпата.

Окрилен от находчивостта си, Грепър изобретява охладител с вграден блендер. Краудфъндинг кампанията му започва с начална цел да събере 50 000 долара, за да се започне производство на машината. Кампанията успява да събере 10,3 милиона долара и счупва предишния рекорд, поставен от смарт часовниците Pebble.

Най-впечатляващата част от историята на Грепър е, че същата кампания вече се е проваляла само шест месеца по-рано. Тогава той не успява да събере поставената цел от 125 000 долара. На пръв поглед между двете кампании няма разлика. Така че въпросът е наистина интересен: какво е повлияло към успеха на втората кампания? Как само за няколко месец Грепър успява да скочи от дъното на провала до върха на рекорда. Сайтът Enterpreneur.com се свързва с Грепър и успява лично от него да измъкне няколко съвета за това как се управлява чупеща рекорди кампания в Kickstarter.

Вече споделихме три от съветите на Грепър в предишната ни статия.

Сега ви представяме още 4 съвета от Раян Грепър, който ще бъдат полезни за вас, ако подготвяте краудфъндинг кампания.

4. Разкажете на хората за вашата краудфъндинг кампания преди пускането й официално.

“Това, което в най-голяма степен прави една краудфъндинг кампания успешна, е работата, която се върши преди стартирането на кампанията“, казва Раян Грепър. Трябва да заразите хората с ентусиазъм за вашия продукт. Провалът на Грепър при първата му кампания в Kickstarter в последствие работи за неговия по-нататъшен успех, защото вече е разчитал на поддръжници и тяхната подкрепа. При втората кампания вече е имало една голяма група, благодарение на която кампанията е започнала с голяма доза шум още през първия й ден. Този ефект при стартирането в голяма степен е допринесъл за цялостния успех на кампанията. Така че когато пускате краудфъндинг кампания в Kickstarter или IndieGoGo, бъдете сигурни, че поддръжниците които имате преди кампанията (приятели, семейство, клиенти и т.н.), ще са наясно със старта й.

5. Фокусирайте се върху социалната медия, която привлича най-много внимание към кампанията.

Използвайте потенциала на Фейсбук, Туитър и имейлите. Грепър използва максимално потенциала на социалните мрежи, но най-голям успех има във Фейсбук и затова съсредоточава енергията си там.

6. Успешният краудфъндинг изисква маркетинг.

Не можете да очаквате всеки да харесва идеята само защото сте направили краудфъндинг кампания – трябва да я „продадете“. Първата кампания на Раян Грепър в Kickstarter тръгва без маркетинг, защото той си мисли, че е необходимо само да публикува добрата си идея. Само че в последствие разбира, че само това не е достатъчно. Набирането на средства с краудфъндинг изисква подготовка и анализ на идеята, която имате. Това е една от най-големите грешки на изобретателите – те гледат към идеите си от гледна точка на ентусиазма, но забравят да я анализират от гледната точка на бизнес възможности.

7. Провалът на краудфъндинг проект не означава „край на играта“.

„Мисля, че най-големият урок, който научих от първата ми кампания в Kickstarter е, че провалът не е нещо постоянно“, казва Грепър. Това е възможност да се откажете и да се съсредоточите към друг проект – ако данните и обратната връзка сочат към това, или е възможност да се поучите от грешките, да се задълбочите в най-добрите практики и да започнете отново. В допълнение към продължаващата му отдаденост към идеята зад охладителя му, Грепър казва, че ентусиазма на първите му поддръжници го е вдъхновила да продължи и да не се отказва.

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*