Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Разликата между краудсорсинг и краудфъндинг

Разликата между краудсорсинг и краудфъндинг
11.08.2017 boris
Crowdfunding and crowdsourcing

Двете иновативни течения краудсорсинг и краудфундинг използват силата на колективната колаборация, за да постигнат определена цел. Взаимодействието с тълпа, която е богата на талант и капитал може да доведе до ръст, по-голяма ефективност и до осъществяването на задачи, които са били невъзможни.
Независимо дали говорим за водещ в областта си мениджър на компания, дигитален специалист, разработчик на iPhone приложение или лидер на НПО, използването на запаса от умения и знания на тълпата може да доведе до революция в продуктивността. Краудсорсингът е средството, с което в общия случай можете да разделяте и владеете.

Какво точно представлява краудсорсингът?

В основата на краудсорсингът е решаването на проблемите на бизнеса чрез разделянето на микрозадачи, които са разпределени на хора с необходимите умения за разрешаването им. Краудсорсингът, например, може да снабди бизнеса с достъп до способни копирайтъри, които създават SEO съдържание, помагат да се изградят връзки и да се засилят продажбите. Други бизнеси разчитат на програмисти, уеб разработчици, учени, които да разрешават сложни проблеми или да направят безпрецедентни открития чрез изследване и разработка. Според CNN краудсорсингът се използва отскоро дори за намиране на въздушни транспортни средства, които изчезват по време на полет. Например Digital Globe публикуват сателитни изображения на 1235 квадратни мили от океана и помолиха потребителите им да търсят отломки на снимките.

Със силата на стотици или хиляди креативни умове по света, микрозадачите могат да се изпълняват едновременно и да се завършват по-бързо и по-евтино.

Освен осъществяване на неща, които изглеждат невъзможни, краудсорсингът предлага и още предимства:

– Удобен достъп до гъвкава и творчески заредена работна сила;
– По-добра ефективност при управлението на разходите;
– Подобрени бизнес възможности
– Намалява се времето, в рамките на което се разработва маркетинга на един продукт и се допринася за по-бързата му доставка.

Какво точно представлява краудфъндингът?

Ако се нуждаете от капитал, с който да започнете или да ускорите начинанията си, краудфъндингът е вашият инструмент. Подобно на краудсорсингът, краудфъндингът се възползва от силата на тълпата. Но вместо разпределянето на Микро задачи, се набират микро финансиране.
Платформите за краудфъндинг събират заедно хора и предприемачи, които се нуждаят от финансиране от общество, което е склонно да допринесе финансово към проекта им. Някои песимисти намират това за необясним, но непрекъснато наблюдаваме как хора от цял свят проявяват филантропската си природата, когато се появи нещо, в което вярват – независимо дали става дума за продукта или услугата на някой находчив предприемач, за визията на някакъв артист или нещо изцяло различно.

Според един от докладите, правен за краудфъндинг индустрията през 2015 г., глобалният краудфундинг през 2014 г. се е разширил с 167 %, достигнал е 16.2 милиарда в дарения, т.е. ръстът е с близо 10 милиарда долара.
Чрез краудфъндинг много нови технологии се разработват и стигат до хората. Артистите успяват да заснемат своите филми, да запишат нова музика и да създават своето изкуство, разработчиците създават нови игри, нови програми, нови проекти. Независимо от естеството на проекта, който се разработва, краудфундингът предлага следните предимства:

– Достъп до финансов капитал без големи рискове
– Едновременно с това се разработва и маркетинга на продукта или услугата
– Намират се потенциални лоялни потребители
– Безплатна или ниско бюджета публичност и възможност за правенето на предварителни продажби

Проучването на сайтовете за краудфъндинг може да се превърне в тоста натоварващо преживяване, но за тази цел можете да ползвате сайтове като Crowdfunding Website Reviews. Като има сайтове за филмови ревюта, откъдето се ориентирате дали някой филм си струва, така има и сайтове за ревюта за краудфъндинг платформи. В тях се съдържа полезна информация за платформи като Indiegogo и Kickstarter, за които вече сме писали.
Критерият, по които е селектирана информацията в тези сайтове е колко лесно се използва платформата, трафика, типовете допустимо плащане и стойността на платформата,

Чрез краудфъндинг или краудсорсинг бизнесът, предприемачите, лидерите на различни организации и всякакви личности с кауза и визия за бизнес могат да се възползва от силата на колективното взаимодействие, за да изградят бъдещия си успех.

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*