Contact us on 0800 123 4567 or info@cardinal.com

Три (не)тайни за краудфъндинга

Три (не)тайни за краудфъндинга
11.09.2017 boris
crowdfunding bulgaria

Индустрията на краудфъндинга през 2013 г. набира общо 5.1 милиарда долара, през 2014 г. ръстът скача до 16 милиарда, а през следващите години се очаква още повече растеж. Един от въпросите е как да се възползваме от ръста в тези цифри? За тази цели селектирахме 3 тайни, които споделят най-успешните кампании.

Краудфъндингът е бъдещето на продуктовата валидация

Краудфъндингът позволява на продуктите да бъдат валидирани от тяхната публика преди производството им. Много иновативни технологии и идеи се раждат всеки ден – броят им надминава броят на инвеститорите, които са склонни да влагат средства в тях. Затова ако искате вашата идея или проект да привлече вниманието на тълпата, е необходимо да анализирате успеха на кампаниите.

Тайна №1: Свържете се с хората на емоционално ниво и изградете надеждност

Най-големият ключ към успеха е да осъществите връзка с хората, които ще четат. Привлечете интереса им. Запомнете, че те ви дават пари без да очакват нещо конкретно в замяна и затова е необходимо да ги накарате да искат да ви подкрепят. Покажете как вашият продукт или идея имат потенциала да променят света им и им предайте вълнението си. Ще се изненадате от това колко заразен може да бъде ентусиазмът за нов продукт.

Не забравяйте, че всичките ви връзки с читателите се случват зад екрана – повечето от хората, които ще ви подкрепятм никога няма да ви видят на живо. Това означава, че трябва да изградите надежден имидж.

Можете да го направите като покажете и разкажете за цялата работа, която сте свършили по време на кампанията и да наблегнете да визията и бъдещето, което има проектът ви. Много по-голяма е вероятността да получите подкрепа от хората, ако ги убедите, че ще има за какво да се похвалят в бъдеще. Ако в екипът ви има членове, които притежават специални качества, не забравяйте да ги споменете. Обяснете конкретно къде ще отидат събраните от кампанията средства. Най-добрият начин да изградите надеждност е да докажете способностите си и да се разграничите максимално от абстракцията, която представляват идеите без реално изпълнение.

Тайна №2: Използвайте максимално визуално съдържание

Добре, признаваме си, че това не е точно „тайна“. Ако сте имали достъп до интернет в последните 5 години, то със сигурност сте на ясно, че визуалното съдържание е най-важната част за всякакъв тип дигитален маркетинг. Независимото дали използвате снимки, видео, графики, гифчета или друг тип визуално съдържание, вие ще бъдете по-добре свързани с вашата аудитория. В днешните дигитални времена, използването само на текст за определена кампания никак не е достатъчно.

Трябва да поддържате вниманието с максимално повече изображения. Снимките са най-полезни, когато са интегрирани в текстовото описание така, че всичко да е кохерентно и взаимосвързано. Когато аудиторията прочете за начина, по който вашата идея решава определен проблем, те трябва да видят и изображение, което показва визуално идеята. Това улеснява хората в това „да свържат точките“ и да придобият представа за промяната, която може да предизвика вашата идея.

Видеото е много силен актив в арсенала на краудфъндинг кампаниите. Видеото помага да бъдете по-добре разбрани, но също така определя тона на кампанията. Това превръща този тип съдържание в най-мощния инструмент за привличане на подкрепа за кампанията. Това е доказано с времето и продължава да бъде доказвано – кампанията трябва да показва оригиналността на идеята, а не да я разказва. Колкото по-добре накарате хората да разберат проекта ви, толкова повече ще ги ангажирате емоционално.

Тайна №3: Предложете различни нива на възнаграждение

Много автори на кампании създават ограничен брой нива на възнaграждение, които в общия случай са $25, $50 и $100. Но това може да се окаже голяма грешка. Добре е кампанията ви да предлага възможности да бъде подкрепена от всеки – от разорения студент, който просто иска да се чувства част от нещо до предприемачи от Силиконовата долина. Също така помислете за награди, които ще накарат подкрепящите ви хора да се чувстват горди; колкото по-привлекателни са наградите, толкова по-вероятно е да се говори за кампанията ви.

Предоставянето на награди, които превръщат подкрепящите в дългосрочна част от проекта ви са много ценни – например да сложите името на подкрепящите в сайта на проекта или на друго място).

Добра идея е да има едно или две нива на възнаграждение, които са минимални – предимно за хората, които взимат импулсивни решения. После трябва да помислите за други две дарения, които да са с някаква стойност, но и да не са прекалено скъпи. На последно място помислете за едно или две дарения от високо ниви, които са предназначени за хората, които истински се вълнуват от идеята ви. Имайте предвид, че най-популярните дарения са в размер $25, а средният размер на дарение е $125. Затова планирайте нивата на даренията според данните, които са на лице.

Виж още: 2 бонус тайни за краудфъндинг кампаниите

0 Коментара

Отговор

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *

*